Masih ada yang sudi…

Tiap kali memeriksa kotak emel..aku mengharapkan ada sesuatu yang buat aku gembira dan tersenyum…dan tak sangka kiranya di sini, di blog yang sudah terlalu lama aku tinggalkan masih ada yang sudi singgah2 dan membaca..sungguh..itu sudah cukup buat hati yang sering terluka ini rasa teramat bahagia..dan buat aku ingin kembali berkarya di sini…cuma waktu amat terbatas untuk aku lebih kerap ke sini..

Terimakasih pada sesesiapa saja yang sudi singgah dan membaca apa saja luahan hatiku di sini..insyallah aku akan cuba lebih kerap menulis.

~Hatiku tetap di sini walau di sana masih berbekas rinduku~

Leave a comment »

Apa anda rasa? gembira..terharu..benci…tk suka…suka sgt..bila teman tp mesra yang agak lama hilang dr anda tiba2 muncul semula bertanya khbar. sukar nk digambarkan perasaan itu..tp apapun berlaku antara aku dan dia, dihati rasa gembira juga bila teman lama itu sudi bertanya khbr walaupun sesekali saja muncul….tk kisahlah yg penting wlupun pernah terpisah dek sbb2 yg tertentu namun ingatan tetap ada…ingatan dari seorg teman tapi mesra…

Leave a comment »

RAHSIA BULAN KELAHIRAN – NOVEMBER

Banyak idea dalam semua perkara

Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya

Berfikiran kehadapan

Berfikiran unik dan bijak

Penuh dgn idea baru yg luarbiasa

Pemikiran yg tajam

Daya firasat yg sangat halus dan tinggi

Sesuai jadi doktor

Cermat dan teliti

Personaliti yg dinamik

Sifat berahsia,pandai mencungkil rahsia dan mencari rahsia

Banyak berfikir,kurang bercakap tapi mesra

Berani,pemurah,setia dan sabar

Terlalu degil dan keras hati

Apabila berkehendakan sesuatu akan diusahakan hgga berjaya

Tak suka marah kecuali digugat

Mudah ambil berat terhadap org lain

Pandai muhasabah diri

Cara berfikir yg lain dari orang lain

Otak yg sangat tajam

Pandai mendorong diri sendiri

Tidak hargai pujian

Kekuatan semangat dan daya juang yg sangat tinggi

Cuba sampai berjaya

Badan yang sasa

Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik

Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang

Suka duduk di rumah

Sangat rajin dan berkemampuan tinggi

Amanah,jujur,setia dan pandai berahsia

Tidajk berapa berjaya dalam mengawal emosi

Bercita2 tinggi

Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah2

 

‘Satu lagi rahsia bulan kelahiran yg sy catatkan…nilailah diri dan peribadi anda tp ingatlah seperti selalu yg sy nyatakan,bukan 100% benar,hanya kita yg kenali diri kita”

SALAM MESRA

 

 

 

Comments (13) »

CANTIK DAN SIHAT

Rata2 wanita di dunia ini ingin kan cantik dan sihat…tipu lah jika ada yaag kata tk mahu kedua2  yg sy katakan itu..dan pandangan terhadap cantik dan sihat itu berbeza2 bagi setiap org. Ada yg mengatakan yg berbadan berisi itu cantik dan sihat malah ramai juga yg mengaku yg slim (bahasa yg lbh halus) itu lbh cantik dan sihat..apapun andaian dan anggapan kedua2 sifat itu ada rahsia yg tersendiri..tp apa yg pasti ramai dikalangan wanita yg sedikit berisi ingin menjadikan diri mereka lbh slim…dan semua  lelaki mahukan buah hati mereka cantikdan sihat  tetapi tidak semua lelaki sukakan yg slim dan tidak semua lelaki sukakan yg berisi,ada yg suka buah hati mereka slim dan ada juga yg sukakan buah hati mereka gempal..apa yg penting bagi kamu wahai kaum hawa bukan saja kecantikan tapi kesihatan luaran dan dalaman..apa gunanya cantik di luar tp di dalam sakit dan menderita… kecantikan akan lebih terserlah dgn penampilan,keluhuran hati dan perilaku kamu. Wajah yg kurang cantik selalunya berjaya dilindungi dgn keanggunan ,cara berpakaian dan pertuturan serta kesihatan luaran dan dalaman dititikberatkan..itulah kecantikan yg sebenar.

Hah! sbnrnya ada satu rahsia yg ingin sy kongsikan bersama kamu wahai kaum hawa…biasa dengar Maajun kan…tapi maajun yg sy amalkan ini bukan saja murah(rm15 utk sebulan) tp sangat berkesan untuk cantik dan sihat. Sudah beberapa bulan saya amalkan pengambilan MAAJUN ANGGUN BISTARI ini…dan ternyata memang sangat baik untuk kita kaum hawa..bagi yg sudah bersuami pasti suami kamu memuji kamu…utk saya kongsi bersama,maajun ini telah dibuat sejak 20 tahun yg lalu..

KHASIAT MAB INI

1. FAMILY PLANNING/MENJARAK KEHAMILAN/MERANCANG KELUARGA

2. MERAWAT KEPUTIHAN YG TERUK

3. MENJAGA PERANAKAN – MENYEMPITKAN FARAJ WANITA

4. MENBUANG DARAH KOTOR/TOKSIN MELALUI HAID

5. MENSTABIL HORMON KEWANITAAN DLM BADAN & MENCANTIKKAN KULIT

6. MENORMALKAN PUTARAN HAID

7. MELANCARKAN PEREDARAN DARAH

8. MENCANTIK DAN MENEGANGKAN PAYUDARA

9. MELAWASKAN PEMBUANGAN AIR BESAR – MENJAGA USUS

10. MENAMBAH TENAGA SEPANJANG HARI

11. MENGAWAL KOLESTROL DLM DARAH

12. MENURUN DAN MENGAWAL BERAT BADAN

13. AWET MUDA

Bagaimana?  jika berminat sila hubungi saya melalui no email sy idalara63@yahoo.com atau  talian 012-6039610/03-87068891 untuk keterangan lanjut…muga kita dpt berkongsi cantik dan sihat

‘Usaha…Doa…dan Tawakkal…pasti memberikan hasil yang terbaik untuk kita kaum Hawa’ salam kejayaan.

Leave a comment »

RAHSIA BULAN KELAHIRAN – JULAI

Sangat suka didampingi

Banyak berahsia dan sukar dimengertikan terutamanya lelaki

Agak pendiam kecuali dirangsang

Ada harga dan maruah diri

Tak suka menyusahkan org lain tapi

tidak marah apabila disusahkan

Mudah dipujuk dan bercakap lurus

Sangat menjaga hati orang lain

Sangat peramah

Emosi sangat mendalam tp mudah terluka hatinya

Berjiwa sentimental

Jarang berdendam

Mudah memaafkan tapi sukar melupakan

Tidak suka benda remeh temeh

Membimbing cara fizikal dan mental

Sangat peka,mengambil berat dan mengasihi serta penyayang

layanan yang serupa terhadap semua orang

Tinggi daya sempati

Pemerhatian yang tajam

Suka menilai orang lain melalui pemerhatian

mudah dan rajin belajar

suka muhasabah diri

Suka mengenanag peristiwa atau kawan lama

Suka mendiamkan diri

Suka duduk rumah

Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan

Tidak agresif kecuali terpaksa

Lemah dari segi kesihatan perut

Mudah gemuk kalau tak kawal diet

Minta disayangi

Mudah terlika hati tapi lambat pulih

Terlalau mengambil berat

Rajin dalam membuat kerja

“Tidak semua yg  dinyatakan tepat 100%..hanya kita yg menilai diri kita dan hanya kita yg bisa merubah diri kita”

Comments (17) »

RAHSIA BULAN KELAHIRAN – APRIL

Sangat Aktif dan dinamik

Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal

Sangat menarik dan pandai menjaga diri

Punya daya mental yang sangat kuat

Suka diberi perhatian

Sangat diplomatik(pandai memujuk)

Berkawan dan pandai menyelesaikan masaalah orang

Sangat berani dan tiada perasaan takut

Suka perkara yg mencabar,pengasih,penyayang,

sopan santun dan pemurah.

Emoi cepat terusik

Cuba kawal perasaan

Kecenderungan bersifat pendendam

Agresif dan kelam kabut dlm membuat keputusan

kuat daya ingatan

Gerak hati yang sgt kuat

Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan org lain

Berpenyakit disekitar kepala dan dada

Sangat cemburu dan terlalu cemburu.

 

***apapn yg tercatat bukan seratus peratus benar..hanya kita yg kenal diri kita

dan hanya kita yg berhak merubah diri kita***

Comments (4) »

NAK SERIBU DAYA…

Bila buka email…aduhai..banyaknya email..kbnyakannya tntg bisness kat internet.. yang mengirim tak pernah jemu,tak pernah putus asa mengajak…biarpun yg membaca cuma membaca dan mengabaikan…sbnrnya bukan tak mahu join..dah join pun tp sbb kemudahan menggunakan pc amat terbatas, di tambah pula dengan kerja2 di pejabat, jd nak join bersungguh2 tak dapat diteruskan..semuanya menarik, menjanjikan pulangan yg lumayan…bisness apa yg tak bagus…jual goreng pisang pun bagus..apalagi bisness di internet…jika bersungguh2 berusaha pasti mendatangkan pendapatan yg lumayan…Insyaallah aku akan melakukan juga bila peluang menggunakan pc lebih mudah. Hanya sekarang lebih banyak menumpukan bisness pada produk2 kesihatan diri dan keperluan harian…kepada teman2 sealiran yag telah melangkah jauh..muga anda tetap melangkah lebih jauh lg, jgn jemu berusaha dan satu hari nanti aku akan melihat kejayaan kamu biarpun dari kejauhan cuma. Salam kejayaan buat semua.

Leave a comment »